من یک طرفدار هستم

من طرفدار تمام حس های خوب و بد و باعث و بانی شان هستم. چرا که هر چه هستم را همین خوب و بد ها ساخته...

من یک طرفدار هستم

من طرفدار تمام حس های خوب و بد و باعث و بانی شان هستم. چرا که هر چه هستم را همین خوب و بد ها ساخته...

من طرفدار سگ ها هستم

چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۸، ۰۵:۱۴ ب.ظ

او در کنارم بود. اویی که بی صدا همیشه بود و بود...

شاید اگر او آن قدر طرفدارم نبود هیچ وقت این قدر هوادارش نمی شدم. می دانی از چه می گویم؟

یک احساس خالص بدون داد و ستد. بدون این که من برای تو چه ها کردم و تو برای من که بودی...

فقط عشق بود که میان من و او بی صدا و آرام رد و بدل می شد...

و من طرفدار سگ ها هستم.

 

 

خب... من طرفدار سگ ها هستم. موجوداتی بس دوست داشتنی که تا باهاش زندگی نکنی نمی فهمی عشق خالص و بی چون و چرا چیه. خلاصه ی کلام... من هوادار سگم هستم. چون همیشه کنارمه، چون تا من از خواب بیدار نشم کنار تختم می مونه که کسی یه وقت بیدارم نکنه! چون بی این که چیزی ازم بخواد فقط دوستم داره، چون عشق و محبت رو درک می کنه. چون نمی ذاره کسی به وسایلم دست بزنه، چون اگر کسی حتی اسمم رو هم صدا بزنه گوش هاش سیخ می شه و آماده به نبرد می ایسته! چون وقتی نیستش جوری دلم واسش تنگ می شه که انگار نیمی از وجودم رو در نا کجا آباد جا گذاشتم، چون وقتی بهش غذا می دم جوری با عشق نگاهم می کنه که انگار دنیا رو به پاش ریختم، چون وقتی من گریه می کنم جوری می چسبه بهم و لیسم می زنه که ناخودآگاه گریه ام به لبخند تبدیل می شه، چون...

چون انگار با اون دنیا خیلی قشنگ تره، چون انگار دنیای من و اون یکیه... من به شدت طرفدار سگ ها هستم و مخالف آزار و اذیت کردنشون. مخالف زندانی کردنشون توی خونه ها، جدی چرا باید حق طبیعی این حیوون های بی آزار رو ازشون بگیریم؟ اگر نجس بود، اگر بد بود، چرا خدا آفریدشون؟ چرا به اون ها نفس داد تا در میون ما آدم ها نفس بکشن؟

چقدر این روز ها آدم ها سر خود و خود بزرگ پندار شدن، جوری که به خودشون حق می دن نفس موجوداتی که خدا آفریده رو قطع کنن... اون هم به چه جرمی؟ به جرم سگ بودن! به جرم وفادار ترین بودن...

کم نیستن آدم هایی که مخالف این حیوان آزاری ها هستن و دوست ندارن کسی بهشون آزار برسونه و کم نیستن هنرمند هایی که از حیوانات حمایت می کنن و حتی خودشون هم حیوون خونگی از قبیل سگ و گربه دارن و چقدر خوبه که این روز ها این قدر شبکه های اجتماعی فعالی داریم که این جوری بتونیم اعتراضمون به این ظلم بزرگ رو نشون بدیم.

و واقعا هنرمند ها که یه جورایی الگوی مردم به حساب میان خیلی خوبه که با تبلیغات مثبت به بهبود این قضیه کمک می کنن.

حالا واسه این که خیلی زیاد هم بحث رو دردناکش نکنیم اسامی چند تا از هنرمند هامون که سگ دارن رو واستون می گم که بشناسیدشون و حس خوبتون بهشون زیادتر از قبل بشه! چون به شخصه معتقدم اشخاصی که حیوانات خونگی دارن به شدن انسان های مسئولیت پذیر و مهربانی هستن. فکر نکنید نگهداری از یه سگ یا گربه یا هر حیوون دیگه ایی کار راحتی می تونه باشه. اصلا این طور نیست و حتی بیشتر از یه نوزاد و کودک مراقبت می خواد. چون نه می تونه حرف بزنه نه می تونه نیاز هاش رو مثل انسان ها نشون بده و مرتب باید مراقب سلامتی جسمی و روحیش بود.

هنرمند های عزیزی که سگ دارن: فرزاد فرزین، امیر عباس گلاب، عرفان قوی قلب، پرستو صالحی، پرند زاهدی، نیکبخت واحدی، آرام جعفری، سهیلا هادی زاده، کیهان ملکی، ماریه ماشاالهی، امیر حسین صدیق، ترلان پروانه، امیر حسین آرمان، علی صادقی، هستی مهدوی فر، امین حیایی، اکبر عبدی و خیلی های دیگه که واقعا بابت این فرهنگ سازی مثبت ازشون ممنونیم و آرزوی سلامتی واسه خودشون و حیوون های بانکمشون دارم.

خلاصه که دوستان سگ ها رو دوست داشته باشید، همون طور که آدم ها رو دوست دارید. بین آفریده های خدا هیچ تبعیضی نیست.

کلام آخر:

من طرفدار سگ ها هستم!

۹۸/۰۸/۰۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
ماهانا فرزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی